رايج‌ترين مشكلات لپ تاپ

آموزش برق و الكترونيك

رايج‌ترين مشكلات لپ تاپ

۱۰ بازديد

براي رفع مشكلات لپ تاپ روش‌هاي متفاوتي وجود دارد كه متناسب با مشكل به وجود آمده مي‌بايست مهم‌ترين روش را انتخاب نمود. در اين متن همراه ما باشيد تا به بررسي مهم‌ترين مشكلات لپ تاپ بپردازيم.

عدم اتصال به اينترنت بي سيم يكي از مشكلات متداول لپ تاپ

يكي از اين مشكلات عدم اتصال به اينترنت بي سيم و يا واي فاي است. در اين حالت با خطاي مكرر توقفtime out هنگام مرور صفحه‌هاي اينترنتي مواجه مي‌شويد. براي اينكه بتوان از قابليت اينترنت بي سيم لپ تاپ‌ها استفاده كرد بايستي از روشن بودن قابليت اسكن شبكه‌هاي وايرلس اطراف خود اطمينان داشت.

اگر اين دكمه روشن بود بايد SSID يا شناسه‌ي سرويس دستگاه به حالت برودكست باشد تا بتوان اتصال اينترنت را به شبكه مورد نظر انجام داد. اگر با اين مورد نيز مشكل اتصال رفع نشد مي‌توان از نرم افزارهاي تخصصي در اين حوزه مثل Network Magic استفاده كرد.

داغ شدن بيش از حد يكي از مشكلات متداول لپ تاپ

لپ تاپ‌ها معمولا شكل جمع و جور تري نسبت به رايانه هاي روميزي قرار دارند و تنها راه تهويه آنها در قسمت زيرين و كنار تعبيه شده است. اين موضوع باعث شده كه اين ابزار بيشتر در معرض داغ شدن قرار گيرند.

توصيه مي‌شود در مرحله اوليه براي لپ تاپ خود يك فن تهيه كنيد تا بتوانيد در حين كار گرماي توليد شده توسط قطعات را رفع نماييد. همچنين براي جلوگيري از وارد شدن صدمه به قطعات توصيه مي‌شود زمان‌هاي كاري خود با اين وسيله را كوتاه‌تر كنيد.

خراب شدن هارد ديسك يكي از مشكلات متداول لپ تاپ

معمولا خرابي هارد ديسك با صداهاي مختلفي در لپ تاپ همراه است كه در اين صورت، تعويض آن امري واجب است. براي اينكه از خرابي و يا سلامت هارد ديسك خود مطلع شويد مي توانيد عبارت CMD را در منوي جستجو و يا run لپ تاپ خود وارد كنيد.

روي اولين نتيجه جستجو كنيد با اين كار پنجره اي باز مي‌شود داخل اين پنجره عبارت زير را در روي خط فرمان تايپ كنيد:

Chkdsk C:

حالا سيستم عامل مورد نظر كار بررسي هارد ديسك را انجام مي‌دهد و اگر ايرادي يافت شد مي‌توان آن را با عبارت زير رفع كرد:

Chkdsk C: /f /r

رفع مشكلات هارد ديسك لپ تاپ بسيار تخصصي مي باشد و نيازمند آموزش تعميرات لپ تاپ به صورت حرفه اي و تخصصي دارد.

بررسي خرابي باتري و مشكلات متداول لپ تاپ

امروزه تمامي لپ تاپ‌ها با باتري‌هاي ليتيوم يوني توليد مي‌شوند و به همين دليل اين باتري‌ها طول عمر معيني دارند. در نتيجه توصيه مي‌شود براي دريافت بهترين بازدهي و طول عمر از اين باتري‌ها آنها را به طور كامل خالي نكنيد. همچنين تا شارژ نشدن مناسب باتري از آن استفاده نكنيد.

استفاده از شارژر ديگر لپ تاپ‌ها مي‌تواند باعث كاهش طول عمر مفيد باتري آن شود. غير فعال كردن برنامه پس زمينه غيرضروري و همچنين جلوگيري از داغ شدن باتري مي‌تواند در افزايش طول عمر مفيد باتري تاثير داشته باشد.

بررسي خرابي هاي صفحه نمايش لپ تاپ

سياه بودن صفحه نمايش يكي از مشكلات رايجي است كه به دليل باز و بسته شدن مكرر درب لپ تاپ‌ها به وجود مي‌آيد در اين حالت احتمالا اتصالات صفحه نمايش دچار قطعي شده‌اند و بايد براي تعمير آن به افراد حرفه‌اي و يا مراكز تعميراتي مراجعه كرد.

ثابت ماندن پيكسل‌ها از ديگر مشكلات صفحه نمايش لپ تاپ است . اين مشكل معمولا به دليل سوختن يك يا چند پيكسل رخ مي‌دهد و اگر سوختن قطعي باشد راه خاصي براي آن وجود ندارد اما مي‌توان با يك پارچه نرم و كشيدن آن دور تا دور نقطه ثابت مانده اين مشكل را تا حدودي رفع كرد.

به‌طوركلي بايد گفت مشكلات لپ تاپ بسيار گسترده بوده و عيب‌يابي بسياري از آنها نيازمند دانش و مهارت لازم در اين زمينه مي‌باشد كه در دوره‌هاي تعميرات لپ تاپ به‌صورت تخصصي به آنها پرداخته مي‌شود.

بنابراين توصيه مي‌كنيم پيش از آن كه اقدام به تعمير لپ تاپ كنيد دوره‌هاي آموزش تعميرات لپ تاپ را در آموزشگاهي معتبر سپري كنيد.

آموزشگاه برق گستران يكي از بهترين آموزشگاه‌هاي تعميرات لپ تاپ در كشور است كه به عملي و تخصصي در كارگاه‌هاي مجهز عيب‌يابي انواع مشكلات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري لپ تاپ را آموزش مي‌دهد.

اين آموزشگاه دوره‌هاي متعدد ديگري را از جمله آموزش تعمير موبايل، آموزش نصب دزدگير اماكن، آموزش نصب كولرگازي، آموزش تعميرات لوازم‌خانگي، آموزش تعميرات برد، آموزش هوشمند سازي خانه و بسياري از ديگر دوره‌هاي برق و الكترونيك را برگزار مي‌نمايد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دوره‌هاي اين آموزشگاه مي‌توانيد به وب سايت برق گستران به آدرس https://barghgostaran.com/ مراجعه كرده يا با شماره ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ تماس بگيريد.

منبع: مشكلات لپ تاپ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.