آموزش تميز كردن كولر گازي به صورت مرحله به مرحله

۲۱ بازديد

تميز كردن كولر گازي اقدام مهمي است و تاثير مستقيمي بر عمر مفيد و بازدهي عملكرد كولر گازي دارد. شستشوي اواپراتور، شستشوي مسير تخليه و لوله درين كولر گازي، شستشوي كندانسور  از مراحل تميزكاري كولر است كه در اين مطلب به آن مي پردازيم.

تميز كردن فيلتر يكي از مراحل مهم تميز كردن پنل داخلي كولر گازي

تميز كردن كولر گازي يكي از مهم ترين موضوعات در زمينه آموزش تعمير كولر گازي مي باشد و اقدامي است كه براي انجام آن بايد چند مرحله مهم را انجام داد تا بتوان بدين وسيله به نتيجه مورد نظر رسيد. براي تميز نمودن فيلتر كولر گازي خود بايد در مرحله اول نكات ايمني را رعايت نمود تا بتوان از بروز حوادث مختلف و ناگوار جلوگيري كرد.

مهمترين اقدام در اين حوزه قطع برق كولر است. پس از اين كار بايد قاب جلويي كولر گازي را باز كرد. پس از اينكه قاب مورد نظر باز شد، مي توان فيلترها را برداشته و با آب و يا مواد شوينده مناسب آن را تميز كرد. اگر فيلتر آسيب ديده باشد و امكان تميز كردن آن وجود ندارد، بايستي فيلتر را تعويض كرد.

براي تعويض كردن فيلتر نيز بايد بر اساس مدل و برند آن كار خريد را انجام دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به دفترچه آن مراجعه كرده و يا اينكه فيلتر آن را به فروشگاه ها برده و بر اساس آن خريد را انجام داد. پس از تميز و يا تعويض كردن فيلتر آن را بر روي دستگاه نصب كرده و قاب جلويي آن را نصب كنيد.

تميز كردن محفظه دمنده پنل داخلي كولر گازي

با استفاده از جارو برقي  و يا وسايل دمنده ديگر اين قسمت را از گرد و خاك هاي مختلف پاك كنيد. اگر از دستمال استفاده مي كنيد به اتصالات برقي و غيره توجه كنيد تا به آنها آسيبي وارد نشود.

همچنين اگر فن يا همان موتور الكتريكي كولر گازي شما داراي قسمت هاي روغن دان است، وضعيت روغن آن را بررسي كنيد. براي روغن كاري اين محفظه مي توان از  روغن هاي خاص كولر گازي استفاده كرد. روغن هاي همه كاره براي اين قسمت مناسب نمي باشند.

 همچنين در اين قسمت لوله هاي ميعان نيز وجود دارند، توصيه مي شود تميزي آنها نيز بررسي شده تا از رشد جلبك در آنها جلوگيري شود. اگر كويل نيز داراي چربي و يا جلبك بود مي توان آن را با فرچه و مواد شوينده به راحتي تميز نمود.

تميز كردن كندانسور يكي از مراحل تميز كردن پنل خارجي كولر گازي

براي شروع اين كار به سراغ قسمت راديات مانند كندانسور رفته و پس از جداسازي آن را با يك برس نرم و يا يك دستگاه دمنده تميز كنيد. اين قسمت معمولا به دليل قرارگيري در بيرون ساختمان ممكن است به وسيله برگ ها، علف هاي هرز، پر پرندگان و غيره مسدود شده باشد.

پس از تميز كردن اين قسمت به سراغ فن اين پنل رفته و پس از تميز كاري آن در صورت احتياج كار روغن كاري آن نيز انجام شود. تميز كردن اين قسمت نياز به تخصص و حوصله دارد زيرا پره هاي فن آسيب پذير هستند و امكان قطع شدن اتصالات برق و يا حتي كج شدن پره هاي آنها نيز وجود دارد. براي تميز كاري ساير اجزاي اين قسمت نيز  استفاده از دستمال مرطوب توصيه مي شود.

نكات مهم و كاربردي براي تميز كردن كولر گازي

تميز كردن كولر گازي اقدامي است كه بايد آن را با آگاهي كامل انجام داد زيرا در غير اين صورت احتمال آسيب ديدن قسمت هاي مختلف كولر گازي وجود دارد. براي انجام تميز كاري كولر گازي در پنل داخلي يا خارجي چند نكته مهم وجود دارد كه رعايت آنها الزامي مي باشد. اين نكات عبارتند از:

پوشاندن قسمت هاي برقي: براي تميز كردن پنل داخلي كولر گازي، پوشاندن قسمت هاي برقي الزامي است. براي اين كار مي توانيد از يك پلاستيك استفاده كرده و قسمت جلويي اين پنل را پوشش دهيد. با آرامي و ظرافت كار كنيد: براي تميز نمودن كولر گازي خود چه در پنل داخلي و چه در پنل خارجي حتما ظرافت و كار آرام را مد نظر قرار دهيد. اعمال فشار بر روي هر يك از قسمت ها مي تواند باعث آسيب ديدن به آن قطعه و يا كولر گازي شود. قطعات را در جاي خود محكم كنيد: خوشبختانه مي توان براي تميز كاري قسمت هاي مختلف كولر گازي، آنها را از يكديگر جدا كرد. به همين دليل توصيه مي شود پس از انجام تميز كاري قسمت هاي جدا شده را به صورت درست و محكم در جاي خود قرار دهيد تا بتوانيد بهترين بازدهي را دريافت نماييد. از تميزكننده هاي مناسب استفاده كنيد: براي اينكه بتوانيد به صورت اصولي كار تميز نمودن كولر گازي را انجام دهيد توصيه مي شود از پارچه ها و يا فرچه هاي نرم استفاده شود. همچنين براي تميز كاري نيز بايد از مواد شوينده مناسب استفاده شود. برخي از مواد شوينده مي توانند به قسمت هاي مختلف كولر گازي آسيب هاي جدي وارد كنند. از دفترچه راهنما كمك بگيريد: براي اينكه بتوانيد تميز كاري انواع كولر گازي را با بهترين كيفيت انجام دهيد توصيه مي شود حتما دفترچه راهنماي اين محصول را مطالعه كنيد. شركت در دوره آموزش تعمير كولر گازي: براي انجام بهتر تميز كاري كولر گازي مي توانيد در دوره هاي آموزش تعمير كولر گازي شركت كرده و از اين طريق امورات كاري خود را انجام دهيد و به بازار كار ورود كنيد. آموزشگاه فني پارس اين دوره مهم را برگزار مي كند.

آموزشگاه فني پارس بهترين آموزشگاه كولر گازي در كشور

آموزشگاه فني پارس يكي از بهترين آموزشگاه هاي برگزار كننده دوره هاي كولر گازي در كشور است كه به صورت كاملا تخصصي و عملي دوره آموزش نصب كولر گازي و آموزش تعمير كولر را برگزار مي نمايند.

دوره هاي كولر گازي در اين آموزشگاه به صورت صد در صد عملي برگزار شده و اين فرصت براي كارآموزان فراهم شده است تا به صورت عملي كليه مراحل نصب و تعمير كولر را به صورت عملي تمرين كرده و خود را براي ورود به بازار كار آماده نمايند.

اين آموزشگاه در پايان دوره مدرك معتبر فني حرفه اي در اختيار كارآموزان دوره قرار داده و با پشتيباني نامحدود و مشاوره هاي بازار كار به كارآموزان كمك مي كند تا به طور موفق وارد بازار كار شده و به درآمدزايي بپردازند.

آموزش تعميرات پكيج، آموزش برق ساختمان و صنعتي، آموزش تعمير لوازم خانگي، آموزش تعميرات برد، آموزش تعميرات موبايل برخي از ديگر دوره هاي آموزشي در اين آموزشگاه است.

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره دوره‌هاي اين آموزشگاه مي‌توانيد به وب سايت آموزشگاه به آدرس/https://amoozeshgahfanni.com مراجعه نماييد. همچنين جهت دريافت مشاوره رايگان با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۲۹۰۸ تماس حاصل كنيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.